YA Allah,,selamatkan umat Islam



Aku sangat sedih.Baru-baru ni hebah satu dunia berkenanaan video 'innocence muslim'..masa aku nak browse untuk cari video program,,video 'tu' duk depan sekali. Macam promote suruh tengok. Aku tahu 6 juta dah menonton,,jangan tengok!!! nak buat apa tengok..lagi sakit hati..
Sudahlah umat Islam Sunni di Syria ditindas,..kali ni umat Islam di seluruh dunia pula diganggu. Mengapa?..Apa salah kita? apa yang kita dah buat sampaikan mereka dengki tahap itu..Perhatikan dunia hari ini..Bila umat Islam bangkit,,menentang..media massa terutama Barat mengatakan kita terroris sedangkan kita mempertahankan kebenaran. Dan lebih malang negara negara oic juga terpengaruh dengan media barat. Aduhai Ummat, bagaimana kita tidak dihina? kita juga malu untuk memperkenalkan Islam kepada dunia..tidak berani menentang penipuan mahupun kebathilan.

Bila aku tengok mana mana umat Islam contohnya di Indonesia, Pakistan, Bangladesh dan banyak lagi negara Islam yang adakan tunjuk perasaan((sini)).. aku rasa sayu. Memang, betul,, mereka salah kerana melakukan demontrasi sehingga mengakibatkan kerosakan harta awam dan terbunuh 3 orang rakyat American dan seorang duta US ke Libya..Mereka salah. Namun, jauh di sudut hati aku mengatakan bahawa kecintaan mereka kepada Islam sangat tinggi.Sensitiviti mereka terlalu tinggi. Aku akui ketika berita video ini dihebahkan aku sekadar ambil tahu dan sekadar membaca. Aku marah tapi aku tak tahu apa yang perlu aku buat. Lihatlah Muslim di sana,, betapa tinggi sensitiviti, terus bangkit dengan kemarahan. Lantang mereka menjerit.

"We will defend our prophet until we have blood across our bodies. We will not let anyone insult him," said one protester in the Afghan capital. "Americans will pay for their dishonor."

Aku bukan lah insan yang berhak mengadili tapi aku memahami. Siapa yang tidak marah, umat Islam dicaci dihina  dibunuh dianiayai disembelih,,tetapi kita hanya mampu marah, berdoa, sedih, lagi???
Adakah itu yang kita termampu?? dan aku juga marah pada diri..Aku tak tahu apa yang perlu aku buat :( Bila umat Islam bangkit menentang dikatakan pengganas, tetapi bila ada rakyat Jerman yang berdemontrasi mennetang pembinaan masjid, dikatakan menuntut hak.mengapa? mengapa? tell me!!
memang salah sehingga terbunuh nyawa manusia.Tapi di mana keadilan apabila umat Islam beribu-ribu di Palestin, di Myanmar dibunuh..media massa berdiam diri??? tidak dihebah- hebahkan sehebah kematian rakyat American?? SEDAR KAH KITA? KITA, UMAT ISLAM DITINDAS DALAM SENYAP! Dan kita mengikut kata media massa. Sedarkah kita?
Pernahkah terbaca kisah Marwa?Cuba baca di sini Kenapa..?Cuba jawab persoalan saya..Mengapa dunia berdiam diri malah kematian Marwa dan keluarganya lebih dahsyat dari kematian rakyat American.
Where' s justice? Where???
Bangkitlah sahabat2..Ini agama kita, Ini agama Pencipta langit dan bumi, agama yang benar.Namun kita ibarat dihenyak-henyak oleh golongan kuffar.Kita ibarat diperbodohkan, dimainkan oleh seekor gergasi yang kejam dan gagah. Kerana apa?? tanya pada diri? tanya pada ummat? kita tidak kuat kerana kita tidak bersatu padu. Kita tidak kuat kerana kita sibuk duniawi. Kita tidak kuat kerana Iman kita masih terlalu ampuh. Kita tidak kuat kerana wahnu..cintakan dunia dan takutkan mati.

 Nabi Muhammad SAW dan para sahabat..jerih perih memikul beban untuk menyebarkan Islam.. menegakkan syiar islam.Tapi hari ini kita lah yang sepatutnya meneruskan perjuangan itu melainkan KITA SANGGUP MELIHAT UMAT ISLAM TERUS DIZALIMI!!!


Ayyuhal banat, tawajjah ilal amam. Tujahidu fi sabilirrahman. Tufsidul kafirin
fid-dunya liiqamati syariatil Islam..Liannal an ummatall Islamiah
Tahtamal laka fil-ghufarizzalimin.

LALU, APA TUNGGU LAGI??


~sesungguhnya yang baik dari Allah, yang buruk dari Allah TAPI disandarkan kepada saya
!!may Allah bless!!



Diam lebih Baik

# Rasa sakit hati..rasa nak menangis..punca?? sorang sahaja yang buat hal, terus terasa tak beerti..terus lupa segala nikmat yang lain...terus lupa hikmah di sebalik kejadian Tuhan..sedihh

Begitulah manusia..Hidup memang sakit,,sakit sepanjang jalan,,menangis tersendu, pilu terkedu, hanya Dia yang mengerti..Itu memang kehidupan, bila pula Allah khabarkan kepada kita hidup ini untuk bersenang lenang..bersuka ria..melainkan menjadi petani akhirat. Allah ciptakan kehidupan bukan saja saja. Esok akan ditanya untuk usia muda dan tua mu..

Kalau hari ini kamu menangis kerana dunia..kerana sakit..kerana dugaan..kerana mana2 nikmat dunia ditarik balik..maka kamu lupa Allah masih lagi tidak menarik lagi nikmat terbesar kamu sebagai manusia..iaitu IMAN, ISLAM DAN TAQWA. kerana kamu Islam kamu mengerti sebab kamu berada di dunia..lalu abaikan dugaan itu,,pasti ada hikmah.

# Bukan..bukan begitu..terasa diri tak pandai bermasyarakat, bergaul, kalau bergaul atau bermasyarakat dengan orang ramai, lebih  banyak menyakitkan hati orang, buat orang bertambah benci, buat hati jadi tidak menentu.. teringat ingat benda yang salah..nak lari dari semua orang..nak jadi pendiam..kenapa orang ramai suka menyakitkan hati diri ini juga..kadang kadang tidak sengaja..Ahh sukarnya..kelu..buntu

Bukan kah kita disuruh Allah untuk bermasyarakat?? Mengenali ramai orang..lalu kenallah manusia dengan adab adab yang diajar Allah melalui sunnah Nabi SAW,, bukankah Nabi mu sudah mengajar,,kamu sahaja yang tidak mencari..Allah jadikan kita mengenali ramai orang supaya dari situ kamu belajar dan ambil ibrah tentang kehidupan,,supaya kamu dapat pahala dari situ..supaya kamu dapat melengkapi mereka serta membetulkan mereka..

dan yang paling penting BERDAKWAH KEPADA MEREKA..bagaimana menjadi DAIE TANPA MENGENALI MASYARAKAT?? lalu siapa MAD'U mu??

*tanya pada diri sebelum mengeluh atau menangis tak menentu, setiap yang berlaku ada sebab.Learn from mistakes..Life is about long lesson...


"seorang pendakwah itu  ibarat kura-kura yang melintasi  titian yang sangat panjang, menuju ke medan yang payah untuk didapati, medan yang sangat perit untuk dilalui..lantaran kerana dia tidak mahu jatuh ke dalam gaung yang dalam..sebaliknya mahu mati di tengah jalanan panjang itu..lantas terpilih dalam kalangan syuhadaNya "

~may Allah bless us
jangan sedih2, Allah with us :)